سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قالیشویی گرمدره

قالیشویی گرمدره 

قالی‌شویی

قالی‌شویی در زمان قدیم به‌صورت دستی انجام می‌شد که از آب جارو و مواد شوینده مانند صابون استفاده می‌شد اما دیگر امروزه قالی‌شویی به‌عنوان  شغل در کشور به حساب می آید. و مثل تمام شغل‌های دیگر دارای اتحادیه می‌باشد اولین  قالی‌شویی‌های صنعتی در تهران از سال  1340به بعد مشغول به کار شدند همان‌طور که می‌دانیم قالی‌شویی فقط تنها شستن فرش نیست و کار کارگران کارخانه باید دستگاه‌ها را تحت نظر قرار بدهند و همچنین حمل‌ونقل و انتقال فرش‌ها هم باید توسط کارکنان انجام شود. دستگاه‌های اتوماتیک جای روش های سنتی را گرفته‌این دستگاه‌ها کمتر نیاز به نیروی انسانی خواهند داشت و می‌توانند روزانه چند هزار فرش را غبارگیری و شستشو و خشک کنند.

 قالی‌شویی هایی که تمام اتوماتیک هستند می‌توانند با دستگاه‌های خود  با کیفیت‌ترین شستشو را به مردمان کل کشور ارائه بدهند و ودیگر افراد نگران فرش‌های خود نیستند چرا که  شستشو در قالی‌شویی باعث میشود فرش ها اسیب نبینند . قالی‌شویی ها در سراسر کشور وجود دارند  و بهترین خدمات را با وسیله دستگاه‌های تمام اتوماتیک ارائه می‌دهد.

 شستشوی فرش ماشینی

 فرش‌های ماشینی در ایران بسیار رواج پیدا کرده‌است چراکه از قیمت مناسب‌تری نسبت‌به فرش‌های دست‌بافت دارد .اکثر  قالی‌شویی‌ها برای شستن فرش‌های ماشینی بهترین دستگاه‌ها استفاده میکنند و برای انجام کار خود مناسبترین قیمت را قرار میدهند.

 رفوگری انواع فرش

 رفوگری فرش زمانی انجام خواهد شد که  فرش‌ها پاره یا  پوسیده یا آسیب‌دیده باشند. که قالی‌شویی‌ها کار رفوگری انواع مختلف فرش‌ها را انجام می‌دهند و آن‌ها را ترمیم می‌کند و فرش را همانند روز اول  خواهند کرد .

شستن فرش دست‌باف

فرش‌های دست‌باف در جهان از اهمیت و ارزش خاصی برخوردار هستند.فرش دست‌باف در اکثر خانه‌های ایرانی دیده میشود و به‌عنوان یک  دارایی محسوب می‌شود. پس ممکن است این فرش‌ها در معرض انواع آلودگی‌ها و کثیفی‌ها قرار بگیرند و لکه‌هایی روی آن‌ها دیده شود  که به‌علت وزن زیادی که این فرش‌ها دارند باید در شست‌وشوی آن‌ها دقت شود پس فرش‌ها توسط بهترین مواد شوینده شسته خواهند شد و بدون آسیب و بدون هیچ لکه‌ای تحویل مشتریان داده می‌شود.

 قلم‌زنی فرش

 افراد شاید فرش‌های خود را به شیوه سنتی یا دستی در خانه شستشوی ان را انجام دهند.و ممکن است  فرش، مخصوصاً فرش‌های دست‌باف رنگ الیاف آن‌ها با همدیگر ترکیب شود پس برای  برای این که این اسیب برطرف شود در  قالی‌شویی از روش قلم‌زنی یا رنگبرداری  استفاده می‌کنند و رنگ الیاف ها را جدا میکنند و فرش همانند روز اول خواهد شد .

 خشک‌شویی مبل

 می‌دانیم که مبلمان جز اصلی‌ترین وسایل زندگی افراد می‌باشند و در معرض انواع آلودگی‌ها قرار دارند پس بهترین کار شستشویی مبلمان به وسیله کارکنان قالی‌شویی می‌باشد که کارکنان قالی‌شویی به محل اعزام می‌شوند و شستشو و لکه‌گیری مبلمان را انجام می‌دهد  و مبلمان را مثل روز اول تمیز می‌کنند

 ترمیم ریشه های فرش

 ریشه‌های فرش ممکن است هنگام شست‌وشو  پاره شوند.این کار ممکن است زمانی که فرش به شیوه سنتی یا دستی شسته میشود اتفاق بیافتد برای اینکه اسیب ریشه های فرش برطرف شود در قالیشویی ها استادکارانی با مهارت بالا هستند که کار ترمیم ریشه را انجام خواهند داد.و ریشه های فرش را ترمیم میکنند.

 مراحل شستشوی قالیشویی

 اولین مرحله ای که در کارخانه قالیشویی اندرزگو مانند گرمدره برای شستن فرش ها انجام میشود این است که گرد و غباری که روی فرش ها نشسته شده است را به وسیله دستگاه مخصوص از فرش جدا می‌کنند چرا که گرد و غبار به عمق قالی نفوذ کرده است و این گرد و عبار باعث میشود به مرور زمان فرش ها دچار آسیب شود‌.

ممکن است فرش ها دارای نجاست های باشند که باید از لحاظ شرعی این مورد لحاظ شود ودر سالنی مخصوص این کار  اب را از زیر و روی فرش عبور خواهند داد و به اصطلاح فرش ها را ابکشی میکنند فرش ها از نجاسات احتمالی پاک شوند.

 برای شست و شوی فرش استفاده از مواد شوینده برای تمیزی بیشتر نیاز خواهد بود. که شوینده باید متناسب با جنس فرش باشد  شوینده ها میتواند از نوع پودر یا شامپو باشند که زیر نظر متخصص قالیشویی و با رضایت مشتری فرش ها شسته می شوند.

 وپس از مرحله شستشواگر  متخصص قالیشویی تشخیص دهد که فرش ها نیاز به ضد عفونی دارندفرش ها را با مواد ضد حساسیت ضد عفونی خواهند کرد.بعد از اینکه این مراحل سپری شد نوبت به مرحله ابگیری فرش میرسد که ابگیری فرش توسط یک دستگاه تمام اتوماتیک همانند خشک کن  عمل میکند و فرش را تا حدودی خشک میکند اگر فرش از نوع دستباف باشد نیاز به مرحله پرز گیری دارد اما اگر فرش ماشینی باشد نیازی به این کار نخواهد بود.